Izvještaji o reviziji
Pristupite revizorskim izvještajima Ureda
Periodični izvještaji
Napredna pretraga
Ured za reviziju institucija u Federaciji BiH izvršio je Plan revizije za 2019/2020. godinu i objavio 89 izvještaja finansijskih revizija. Jedna planirana revizija obustavljena je zbog nemogućnosti dobivanja revizorskih dokaza, o čemu je Ured obavijestio nadležne organe i institucije . Svi konačni izvještaji dostavljeni su revidiranim subjektima i drugim nadležnim institucijama, te objavljeni na internet-stranici Ureda za reviziju institucija u FBiH.
Završna faza revizija obavljena je pod posebnim okolnostima, koje su bile rezultat proglašenog stanja nesreće uzrokovanog pandemijom COVID-19 na području FBiH. Ured za reviziju održao je kontinuitet u radu prilagođavajući se novonastaloj situaciji i vodeći računa o planiranim aktivnostima, smatrajući da javna odgovornost treba da bude na prvom mjestu, čak i u vanrednom stanju. Učinjeni su maksimalni napori da se prilagodi subjektima revizije i da se na njih ne stavlja dodatni teret tokom pandemije. Stoga je terminski plan prilagođen subjektima, omogućeno je dostavljanje dokumentacije elektronskim putem i komunikacija se odvijala putem audio i videokomunikacijskih kanala.
Ured je također na svojoj internet-stranici redovno objavljivao saopćenja o radu, te saopćenja povodom stanja izazvanog pandemijom, s ciljem informisanja javnosti i skretanja pažnje na važnost javne finansijske odgovornosti i očuvanja povjerenja građana i građanki.
Finansijska revizija obuhvatila je reviziju finansijskih izvještaja, kao i usklađenost aktivnosti, finansijskih transakcija i informacija iskazanih u finansijskim izvještajima sa zakonima i propisima, te su za svakog subjekta revizije data dva mišljenja, u skladu sa INTOSAI-jevim Međunarodnim okvirom profesionalnih objava.
Obavljena je revizija: Izvještaja o izvršenju Budžeta FBiH za 2019. godinu, 23 korisnika Budžeta FBiH (od kojih je 19 obaveznih godišnjih revizija), 5 kantona, 12 institucija kantona, 2 grada, 5 općina, 24 zavoda, fonda, agencije i javne ustanove i 17 preduzeća u kojima država ima vlasnički udjel od 50% plus jednu dionicu ili više. Revidirano je izvršenje Budžeta FBiH u iznosu od 2.194.567.162 KM, i ostalih subjekata u iznosu od 5.702.286.501 KM.
Kod 41 subjekta izvršeno je praćenje primjene preporuka i analiza mjera preduzetih na osnovu tih preporuka, te je utvrđeno:
Zavodi, fondovi, agencije, općine i preduzeća u kojima država ima vlasnički udjel od 50% plus jednu dionicu ili više pokazuju najbolji stepen implementacije preporuka (63%), Federalni budžetski korisnici su na nivou prethodne godine (43%), dok kantoni pokazuju niži stepen implementacije (37%). Analiza i ocjena postupanja po preporukama nije se vršila kod preostalih 48 subjekata kod kojih su se revizije ili obavljale prvi put ili je proteklo više od 10 godina od prethodne revizije.
Naredna aktivnost u vezi s revizijskim izvještajima je obaveza revidiranih subjekata da u roku od 60 dana od dana prijema izvještaja dostave Uredu za reviziju odgovor o preduzetim radnjama radi prevazilaženja slabosti, neregularnosti i prekršaja koji su identifikovani u revizorskim izvještajima. U zavisnosti od obima, vrste i značajnosti utvrđenih nepravilnosti, Ured za reviziju će, u skladu sa Zakonom o reviziji institucija u FBiH, dostaviti izvještaje nadležnim organima za provođenje zakona i drugim nadležnim institucijama. Imajući u vidu da je imenovana Parlamentarna komisija odgovorna za reviziju, predstavnici Ureda imat će aktivno učešće na raspravama koje će provoditi Komisija sa revidiranim subjektima.
U 2020. godini objavljena su dva izvještaja revizije učinka o praćenju realizacije preporuka iz Izvještaja revizije učinka „Planiranje Budžeta FBiH“ i „Upravljanje smještajnim kapacitetima budžetskih korisnika FBiH“. U skladu s Planom revizija, do kraja 2020. godine bit će objavljena još dva izvještaja revizije učinka.
U prilogu saopćenja nalazi se pregled revidiranih subjekata, datih mišljenja i broja preporuka, kao i pregled najvažnijih nalaza, a revizorski izvještaji dostupni su na linku: www.vrifbih.ba.
GENERALNI REVIZOR
Dževad Nekić
PRILOZI
PRILOG 1: PREGLED REVIDIRANIH SUBJEKATA, DATIH MIŠLJENJA I BROJA PREPORUKA ZA 2019. GODINU
Red. br. | Naziv subjekta revizije | Dato* mišljenje za finansijske izvještaje | Dato* mišljenje za usklađenost |
Broj preporuka |
1 | Izvještaj o izvršenju Budžeta FBiH za 2019. godinu | R | R | 28 |
2 | Parlament FBiH | P | R | 22 |
3 | Predsjednik i dva potpredsjednika FBiH | R | R | 14 |
4 | Vlada Federacije BiH | P | R | 17 |
5 | Federalno ministarstvo unutrašnjih poslova | P | P | 12 |
6 | Federalno ministarstvo pravde | P | R | 13 |
7 | Federalno ministarstvo finansija | P | R | 37 |
8 | Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije | P | R | 15 |
9 | Federalno ministarstvo prometa i komunikacija | R | R | 15 |
10 | Federalno ministarstvo zdravstva | R | R | 17 |
11 | Federalno ministarstvo trgovine | P | P | 7 |
12 | Federalno ministarstvo prostornog uređenja | P | R | 13 |
13 | Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva | P | R | 13 |
14 | Federalno ministarstvo za pitanja boraca i invalida rata | P | R | 24 |
15 | Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta | P | P | 11 |
16 | Federalno ministarstvo rada i socijalne politike | R | R | 24 |
17 | Federalno ministarstvo kulture i sporta | R | R | 21 |
18 | Federalno ministarstvo raseljenih lica i izbjeglica | P | P | 10 |
19 | Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke | P | R | 8 |
20 | Federalno ministarstvo okoliša i turizma | P | R | 14 |
21 | Služba za zajedničke poslove organa i tijela FBiH | R | R | 17 |
22 | Federalna uprava civilne zaštite | P | R | 24 |
23 | Federalno tužilaštvo FBiH | P | P | 6 |
24 | JU Federalna novinska agencija | P | R | 12 |
25 | Kanton Sarajevo | R | R | 38 |
26 | Hercegovačko-neretvanski kanton | P | R | 28 |
27 | Srednjobosanski kanton | R | R | 31 |
28 | Unsko-sanski kanton | R | R | 30 |
29 | Županija Zapadnohercegovačka | R | R | 43 |
30 | Skupština Kantona Sarajevo | S | R | 10 |
31 | Skupština Hercegovačko-neretvanskog kantona | R | R | 8 |
32 | Skupština Bosansko-podrinjskog kantona Goražde | R | P | 9 |
33 | Ministarstvo finansija Hercegbosanske županije | P | R | 8 |
34 | Ministarstvo finansija Zeničko-dobojskog kantona | P | R | 6 |
35 | Ministarstvo finansija Tuzlanskog kantona | P | R | 6 |
36 | Ministarstvo finansija Županije Posavske | R | R | 12 |
37 | Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo | R | R | 24 |
38 | Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo | N | R | 23 |
39 | Direkcija za puteve Kantona Sarajevo | R | R | 10 |
40 | Kantonalna direkcija za ceste Zeničko-dobojskog kantona | R | R | 15 |
41 | Uprava za ceste Hercegbosanske županije | P | R | 4 |
42 | Grad Cazin | R | R | 7 |
43 | Grad Široki Brijeg | R | R | 28 |
44 | Općina Neum | R | N | 22 |
45 | Općina Kiseljak | R | R | 19 |
46 | Općina Kalesija | R | R | 27 |
47 | Općina Kakanj | R | R | 28 |
48 | Općina Odžak | R | R | 13 |
49 | Finansijsko-informatička agencija | R | R | 20 |
50 | Zavod zdravstvenog osiguranja i reosiguranja Federacije BiH | P | R | 16 |
51 | Zavod zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo | P | R | 22 |
52 | Zavod zdravstvenog osiguranja Bosansko-podrinjskog kantona Goražde | R | R | 23 |
53 | Zavod za zdravstveno osiguranje Županije Zapadnohercegovačke | N | R | 35 |
54 | Zavod za zdravstveno osiguranje Hercegbosanske županije | R | R | 19 |
55 | Služba za upošljavanje Županije Posavske | P | R | 16 |
56 | JU Služba za zapošljavanje Bosansko-podrinjskog kantona Goražde | P | R | 9 |
57 | JU Zavod za javno zdravstvo Kantona Sarajevo | P | P | 6 |
58 | JU Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica | P | R | 7 |
59 | JU Zavod za hitnu medicinsku pomoć Kantona Sarajevo | P | R | 11 |
60 | JU Bolnica Travnik | R | R | 24 |
61 | JU „Opća bolnica Konjic“ | R | N | 25 |
62 | Opća bolnica Tešanj | P | P | 9 |
63 | Hrvatska bolnica „Dr. fra Mato Nikolić“ Nova Bila | R | R | 26 |
64 | Županijska bolnica Orašje | R | R | 21 |
65 | Gradska ljekarna Mostar | R | R | 18 |
66 | JZU „Gradske apoteke“ Tuzla | R | R | 13 |
67 | JU Apoteka „Zdravlje“ Zenica | N | R | 24 |
68 | Ustanova iz djelokruga socijalne zaštite Ljubuški | R | R | 11 |
69 | JZU Centar za fizikalnu medicinu, rehabilitaciju i banjsko liječenje „Ilidža“ Gradačac | R | R | 19 |
70 | ZU Lječilište „Gata“ Bihać | R | R | 17 |
71 | Studentski centar Sveučilišta u Mostaru | R | R | 32 |
72 | JU Ceste Županije Zapadnohercegovačke | P | R | 13 |
73 | Dioničko društvo „BH Telecom“ Sarajevo | P | R | 4 |
74 | JP Hrvatske telekomunikacije d.d. Mostar | P | R | 5 |
75 | „HRVATSKA POŠTA“ d.o.o. Mostar | P | R | 13 |
76 | Dioničko društvo „JP BH Pošta“ Sarajevo | P | P | 4 |
77 | JP Ceste Federacije BiH d.o.o. Sarajevo | R | R | 23 |
78 | Privredno društvo za proizvodnju i transport gasa „BH Gas“ d.o.o. Sarajevo | R | P | 16 |
79 | Šumskoprivredno društvo „Srednjobosanske šume“ d.o.o. Donji Vakuf | R | R | 23 |
80 | Dioničko društvo Rudnik soli „Tuzla“ d.d. Tuzla | R | R | 16 |
81 | KJKP “Rad“ d.o.o. Sarajevo | N | R | 15 |
82 | JKUP „Komunalije“ d.o.o. Velika Kladuša | R | R | 20 |
83 | „Vodovod“ društvo za vodovod i kanalizaciju d.o.o. Mostar | N | N | 35 |
84 | Javno preduzeće za vodoprivrednu djelatnost „Spreča“ d.d. Tuzla | R | P | 6 |
85 | JP „Vodokom“ d.o.o. Kakanj | N | R | 20 |
86 | Hidrogradnja d.d. Sarajevo u stečaju | N | R | 11 |
87 | JP „Olimpijski bazen Otoka“ d.o.o. Sarajevo | R | R | 9 |
88 | Hotelsko-turističko društvo „Zenit-bro“ d.o.o. Neum | N | N | 13 |
89 | JP „Parkovi“ d.o.o. Ljubuški | R | R | 9 |
Ukupno preporuka | 1.521 |
* P: pozitivno mišljenje/mišljenje bez kvalifikacije; R: mišljenje s rezervom; N: negativno mišljenje; S: Suzdržano mišljenje.
PRILOG 2. REZIME NAJVAŽNIJIH NALAZA IZ IZVJEŠTAJA FINANSIJSKE REVIZIJE PO VRSTI I GRUPAMA SUBJEKATA
2.1. IZVJEŠTAJ O IZVRŠENJU BUDŽETA FBIH ZA 2019. GODINU
U revizorskom izvještaju Izvještaja o izvršenju Budžeta FBiH za 2019. godinu data su mišljenja s rezervom za finansijske izvještaje i za usklađenost, te 28 preporuka čije bi provođenje doprinijelo jačanju sistema internih kontrola i zakonitosti poslovanja.
Na mišljenje o finansijskim izvještajima uticalo je to što, kao i prethodnih godina, Budžetom FBiH za 2019. godinu nisu planirana sredstva za izmirenje dospjelih obaveza po osnovu pravosnažnih presuda i sudskih rješenja o izvršenju iz prethodnih perioda, u iznosu od 53.532.859 KM. Ove obaveze evidentirane su na razgraničenim rashodima i vanbilansnoj evidenciji.
Utvrđene nepravilnosti u Izvještaju o izvršenju Budžeta FBiH za 2019. godinu u dijelu neusklađenosti sa zakonima i propisima su:
Ovaj Izvještaj predstavlja konsolidovani izvještaj za 61 instituciju u FBiH, te daje objedinjenu sliku budžetske potrošnje na nivou FBiH. U njemu su istaknuta određena pitanja koja nisu uticala na data mišljenja, ali su važna kako za sistemski pristup rješavanju identifikovanih problema, rad i funkcionisanje samih institucija tako i za bolje razumijevanje finansijskih i revizorskih izvještaja. U Izvještaju iz prethodne godine dato je ukupno 47 preporuka, od kojih prilikom revizije Izvještaja za 2019. godinu nije vršena analiza realizacije 22 preporuke za koje su nadležni i odgovorni rukovodioci budžetskih korisnika trebali poduzeti odgovarajuće aktivnosti na realizaciji.Od preostalih 25 preporuka, dvije su realizovane, četiri su djelimično realizovane, dok 19 preporuka nije realizovano. Iako je utvrđen veliki broj nerealizovanih preporuka, Vlada FBiH nije obavijestila Ured za reviziju institucija u FBiH o poduzetim radnjama u cilju prevazilaženja nepravilnosti identifikovanih u revizorskom Izvještaju za 2018. godinu, u skladu s članom 16. Zakona o reviziji institucija u FBiH.
2.2. KORISNICI BUDŽETA FBIH
Najčešće nepravilnosti kod korisnika Budžeta FBiH većim dijelom ponavljaju se iz godine u godinu i sistemskog su karaktera, te je za njihovo rješavanje potreban zajednički pristup više institucija. Najvažniji nalazi kod budžetskih korisnika su:
2.3. KANTONI
2.4. KANTONALNI BUDŽETSKI KORISNICI
2.5. GRADOVI I OPĆINE
2.6. ZAVODI, FONDOVI, AGENCIJE I JAVNE USTANOVE
2.7. PREDUZEĆA U VEĆINSKOM DRŽAVNOM VLASNIŠTVU
Dakle, organi upravljanja (Uprava, Nadzorni odbor i Skupština) nisu u potpunosti obavljali zadaću koja im je povjerena Zakonom o javnim preduzećima i Zakonom o privrednim društvima.